top of page

Trendy kosmetyczne na 2025!


W nadchodzącym 2025 roku nie ma co się spodziewać oszałamiająco nowych trendów w sektorze kosmetycznym. No może poza kolorem Pantone, który okazał się nie małą rewolucją. W dalszym ciągu największy nacisk będzie na ekologię i produkty bezpieczne dla naszej planety oraz jak poprawić swoje samopoczucie. Cieszy nas, że coraz więcej uwagi zwraca się na edukację konsumentów aby zwiększyć ich świadomość.

W tym artykule przeczytasz o:



Pantone 2025


Kolorem Pantone roku 2025 jest Mocha Mousse (17-1230) to ciepły, bogaty odcień brązu. Ma on odzwierciedlać pragnienie komfortu, oddawania się prostym przyjemnością. Co naszym zdaniem bardzo dobrze wpisuje się w obecne nastroje, trendy. Wracamy do "babcinych" rozwiązań, samopoczucie nasze i bliskiego otoczenia nigdy nie było tak ważne jak teraz.


Kolor roku nie jest wyborem przypadkowym. Przeprowadzane są wnikliwe analizy praktycznie w każdym sektorze. Sprawdza się również jak ludzie reagują na poszczególne kolory i jak to wpływa na ich samopoczucie.


Mocha Mousse będzie miała wpływ na opakowania (kosmetyki do włosów brązowych będą na topie teraz ;)), kosmetykę kolorową czy zapachy, gdzie notabene nuty gourmand (to np. wanilia, kawa, czekolada) wracają znowu do łask szczególnie do takich produktów jak żele pod prysznic, mydła do rąk czy balsamy.


Pantone 17-1230, Mocha Mousse

Kluczem jest wiedza


Skupianie swojej komunikacji marketingowej na dobrze znanych i przebadanych surowcach w nadchodzącym roku będzie jeszcze mocniej widoczne, a to za sprawą, że wiedza to potęga. Wyedukowane i świadome konsumentki będą doceniać działanie i funkcjonalność produktów. Zatem marki jeszcze większy nacisk będą kładły na bardzo dobrze przebadane surowce z widocznymi efektami. Kluczową rolę w zwiększaniu świadomości konsumentek będą odgrywać media społecznościowe, a szczególnie konta dające wiedzę w łatwy i przystępny sposób. Konsumenci nie chcą już mieć miliona produktów w swoich łazienkach - skłaniają się ku podejściu - funkcjonalne jest najlepsze. Róż, który można nakładać na policzki, kredka do oczu, która może służyć za kredkę do brwi, połyskujący balsam na oczy, usta, a do tego dający glow Twojej skórze. 2025 to rok dla produktów hybrydowych. A przy tym idealnie wpisuje się to w trend ochrony naszej planety.


Zdrowie planety


W 2025 roku chętniej będą wybierane produkty, które "nie szkodzą" i pomagają się dostosować do zmian klimatycznych. Eco trend nie jest niczym nowym w sektorze kosmetycznym, ale teraz jak nigdy marki będą mogły wpływać na zachowania konsumentów, koncentrując się na przejrzystości czy wspieraniu społeczności, która np. żyje z produkcji oleju kokosowego aby robiła to w duchu zrównoważonego rozwoju. Świetnym przykładem marki, która część swoich dochodów ze sprzedaży przeznacza na organizacje wspierające ochronę środowiska jest polska marka Ukviat (była gościem naszego tygodnia, więcej o niej tutaj). Produkcja w obiegu zamkniętym będzie stawać się nowym must have, tworząc przyszłość, w której każdy aspekt produkcji kosmetyków, od pozyskiwania po utylizację, wspiera zdrowszą planetę. Takie hasła jak water safe, surowce upcycling, recyckling, zrównoważony rozwój będą nie schodziły z nagłówków. Kosmetyki naturalne ciągle są w tendencji wzrostowej, jednak coraz częściej mówi się, że surowce pochodzenia naturalnego nie mają niekończących się zasobów, dlatego składniki biotechnologiczne będą stawać się coraz powszechniejsze. Przemysł kosmetyczny musi postawić na wzrost świadomości konsumentów odnośnie tych innowacyjnych surowców, aby nie były one postrzegane jako "chemiczne".



trendy kosmetyczne 2025, uważność, wellbeing

Uważność


Powolne życie, skupienie się na prostych, autentycznych produktach widać w każdym sektorze naszego życia. Wellbeing to takie nowe opakowanie z recyklingu, po prostu must have. A mianowicie, konsumenci poszukują produktów prostych, z jak najmniejszą ilością składników, takich, które będą rezonować z nimi, a jednocześnie wywołają dobre samopoczucie przez doświadczenie sensoryczne, zapachy czy radosne opakowania. Odchodzimy od produktów z krótkim czasem życia, czyli takimi, które są dobre na jeden sezon, bo później są już nie modne. Slow life sprzyja przemyślanym decyzjom zakupowym, gdzie konsument zwraca uwagę nie tylko na skład, ale również wartości marki. Rośnie świadomość konsumentów, że stan cery zależy również od trybu życia, marki będą oferowały kompleksowe podejście do poprawy naszego stanu psychicznego i wyglądu zewnętrznego.

Skin cycling zdobędzie jeszcze więcej zwolenników. Polega on na stosowaniu jednego surowca aktywnego wieczorem w odpowiednich cyklach. Dzięki temu nie ma ryzyka, że przesadzimy z eksfoliacją czy retinoidami. Dajemy naszej skórze czas na regenerację i porządne nawilżenie. Czyż nie ma lepszej metody uważności dla naszej skóry?


Dodatkowe trendy w 2025 roku spodziewaj się:

  • focusu na oczy - w kosmetyce kolorowej oczekuj większego nacisku na makijaż powiek, a przy pielęgnacji więcej nowości produktowych na okolice oka. O tym jak pielęgnować ten obszar dowiesz się z wcześniejszego artykułu Jak dbać o okolicę oka.

  • rozwoju produktów do cer ze stanami zapalnymi, generalnie rozkwit dermokosmetyków.

  • wykorzystania procesu fermentacji przy produkcji surowców kosmetycznych, trochę taki nowy upcycling

  • większej ilości rozwiązań z użyciem AI; jak wirtualny asystentka pomagająca dobrać nam odpowiednie kosmetyki

  • personalizacji produktów - rośnie świadomość indywidualnych potrzeb skóry


Comments


IMG_20190815_180154.jpg
IMG_0826.JPG

Cieszymy się, że do nas zajrzałeś!

Kosmos W Słoiczku powstał, aby odkryć przed Wami kosmetyczne tajemnice i przybliżyć tajniki branży chemicznej.

Z bólem serca patrzymy na propagowanie nierzetelnych informacji o surowcach czy gotowych produktach.

Naszą ideą jest kompetentne propagowanie wiedzy w przystępny sposób. 

 

Zachęcamy do odkrycia naszego „kosmicznego” świata ! :)

Bądź z nami na bieżąco

Dziękujemy

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest

Wrzuć wiadomość do słoiczka 

Dziękujemy za kontakt!

© 2024 Kosmos w Słoiczku

Polityka prywatności

bottom of page