top of page

Clean beauty - co to takiego?!

Clean Beauty to nowy trend, który pojawił się w przemyśle kosmetycznym. Często możemy spotkać się z jego polskim tłumaczeniem jako Czyste Piękno. Dla nas jednak biorąc pod uwagę jego założenia bardziej trafne jest określenie Przejrzyste lub Transparentne Piękno. Co można interpretować jako rzetelne, przemyślane produkty kosmetyczne.


Clean Beauty jako trend kosmetyczny

Czym jest trend Clean Beauty?


Jednym z ciekawych aspektów trendu Clean Beauty jest to, że nie ma on jednoznacznej definicji. Możemy go określić jako zbiór założeń, które panują obecnie w kosmetologii lub zbiór mniejszych trendów, które obserwujemy. Jest to nurt, który tak naprawdę wyznacza w jakim kierunku obecnie podąża cała kosmetyka.

Ciekawy jest również fakt, że jako jeden z nielicznych, jest to trend, który nie został wyznaczony przez topowe marki, ale po części wymuszony przez nas, czyli konsumentów. My jako klienci, i nasze zachowania sprawiły, że świat kosmetyczny musiał się zaadaptować. Jako społeczeństwo stajemy się bardziej świadomi. Bez wątpienia zdecydowana większość osób obecnie czyta etykiety i to nie tylko na kosmetykach. Kupujący bez problemu są w stanie „wygooglować” każdy składnik, który znajdą w INCI i przeanalizować czy jest on w ich odczuciu dobry lub zły. To zmusiło po części producentów to bardziej rozważnego przygotowywania składów kosmetyków. Drugim aspektem jest fakt, że idea „slow living” coraz bardziej zyskuje na popularności. Dbamy bardziej o siebie, swoje zdrowie i kondycje psychiczną oraz fizyczną. Dodatkowo bardziej zwracamy uwagę na aspekt dbałości o środowisko (nareszcie! oby nie było za późno…). Ekologiczne rozwiązania coraz częściej są obecne w naszym codziennym życiu. Trzeci nurt to rządząca od dłuższego czasu naturalność. Od lat stoi na piedestale trendów kosmetycznych, ale nie tylko w branży beauty mamy do czynienia z tym trendem. Zdecydowane częściej sięgamy po naturalną żywność w nurcie bio czy eko. Chętnie też kupujemy w lokalnych sklepach czy na straganach lub w miarę możliwości prosto od rolników. Zaczęliśmy też zwracać uwagę na opakowania czy są one łatwo biodegradowalne lub możliwe do recyclingu. My się zmieniamy, zmienia się i branża 😊






Jakie są główne założenia trendu Clean Beauty?


1. Prostota i minimalizm jeśli chodzi o skład.


Obecność każdego składnika musi mieć swoje uzasadnienie. Im mniej tym lepiej, bardziej atrakcyjne stają się krótsze składy INCI.


2. Naturalny wygląd


Coraz częściej stawiamy na naturę w pełnej postaci. Make-up staje się coraz lżejszy, prawie niewidoczny. Błyszcząca skóra przestała być już ‘faux pas’, a zaczęła stanowić o zdrowym wyglądzie i efekcie glow. Nawet siwe włosy zawitały na salony i coraz mniej szokują.


3. Naturalne pochodzenie


Zwracamy dużą uwagę na pochodzenie surowców i dążymy, aby było jak najwięcej składników naturalnych. Dodatkowo jeśli chodzi np. o ekstrakty roślinne zwracamy uwagę jak są one uprawiane i czy są np. zaliczane do tzw. upraw organicznych.


4. Skuteczność


Bezmiennie chcemy, aby produkty były skuteczne. Nie wystarczy, żeby były naturalne i ładnie opakowane. Nie chcemy „mazideł” chcemy aby produkt spełniał swoją funkcje i żebyśmy wiedziały za co płacimy 😉


5. Tekstura


Innowacyjne formy wygrywają w dzisiejszym świecie kosmetycznym. Od lat nie pojawiła się na rynku całkiem nowa grupa surowców, która nie było wcześniej znana w żadnym stopniu. Zmusiło to technologów do tworzenia nowych receptur nie tylko na podstawie dodawania nowych składników, ale również tworzeniu nowatorskich odczuć sensorycznych.


6. Pochodzenie i lokalność


Coraz większą uwagę zwracamy również na pochodzenie surowców. I nie mamy tutaj na myśli naturalne/syntetyczne, ale z którego miejsca na Ziemi dokładnie pochodzi składnik. Ma to swoje przełożenie na ekologie pod względem śladu węglowego i ile dany transport go generuje. Dodatkowo pandemia COVID-19 sprawiła, że dostawy z dalekich zakątków świata stały się bardzo utrudnione. Stąd też zaczęto intensywnie szukać bliższych źródeł surowców. A do tego my bardziej doceniamy to co lokalne i jest obok nas 😊


7. Ekologia


Mówiłyśmy już o naturalności, ale o nie takie podejście eko tutaj chodzi. Coraz większa uwagę zwracamy na opakowania. Chcemy, żeby pochodziły z recyclingu, były jak najbardziej biodegradowalne i miały możliwość ponownego wykorzystania. Coraz więcej producentów deklaruje na opakowaniach produktów, że pochodzą z recyclingu i jest to traktowane jako wartość dodana. My takie rozwiązania bardzo chwalimy!


8. Transparentność


Tutaj stawiamy na rzetelną komunikację producenta z klientem, bez ukrytych kruczków. Przejrzystym wyjaśnieniem skąd pochodzą składniki, jaką pełnią funkcje itp. Jest to też bezpośrednio powiązane z tworzeniem rzetelnych deklaracji marketingowych o których już pisałyśmy.



Tak, jak wspomniałyśmy Clean Beauty wyraża potrzebę konsumentów kompleksowego i przejrzystego podejścia branży kosmetycznej. Zwrócenia uwagi na zrównoważony rozwój, a także uważne patrzenie na skład, pochodzenie surowców i wpływ jaki jest wywierany na środowisko i społeczeństwo.


My jesteśmy jak najbardziej za tym trendem! Szanujmy siebie nawzajem, naszą planetę, stawiajmy na rzetelność i sprawdzone informacje. Clean Beauty mówi też wiele o tym jak my jako ludzie i konsumenci się zmieniamy, a zamiany w tym kierunku to my lubimy bardzo 😊

IMG_20190815_180154.jpg
IMG_0826.JPG

Cieszymy się, że do nas zajrzałeś!

Kosmos W Słoiczku powstał, aby odkryć przed Wami kosmetyczne tajemnice i przybliżyć tajniki branży chemicznej.

Z bólem serca patrzymy na propagowanie nierzetelnych informacji o surowcach czy gotowych produktach.

Naszą ideą jest kompetentne propagowanie wiedzy w przystępny sposób. 

 

Zachęcamy do odkrycia naszego „kosmicznego” świata ! :)

Bądź z nami na bieżąco

Dziękujemy

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
bottom of page