top of page

Trendy dla branży kosmetycznej 2024

Ostatnio ktoś nas zapytał, jak to możliwe, że firmy kosmetyczne opracowują swoje produkty z 2-3 letnim wyprzedzeniem i są nadal w trendzie?! Trendy naszej branży znane są przynajmniej rok wcześniej, chociaż niektóre potrzebują więcej czasu aby "dojrzeć" i przyjąć się na danym rynku. Wiodące kierunki najczęściej są znane już od kliku lat, tylko co sezon przybierają trochę inną formę. Zatem nie jest to z wróżenie fusów, jak się mogło wydawać.


W tym artykule znajdziesz informacje o trendach w kolejnym roku:



Technologia AI w kosmetyce


Technologia to nasz nieodłączny codzienny element życia . Jeśli ktoś się zarzeka, że nie jest mu ona do niczego niepotrzebna i zabija nasze społeczeństwo (może i trochę) to niech na pewno się zastanowi czy nie korzysta z udogodnień bankowości elektronicznej czy smartfona....

AI w 2023 roku wkroczyła szturmem w naszą codzienność i na pewno będziemy widzieć jej więcej w przemyśle kosmetycznym. Mało kto jest w stanie przeanalizować w krótkim czasie taką ilość danych jak AI, a w dzisiejszym świecie największą siłę dają dane o swoich odbiorcach. Sztuczna inteligencja w kosmetyce będzie głównie wykorzystywana do:

  • analizowania danych klientów w celu tworzenia bardziej "inteligentnych" i "szytych na miarÄ™" sugestii zakupowych

  • ukierunkowanych kampanii marketingowych. Guerlain tego lata dla uczczenia 170 lat dla swojej butelki Bee wykorzystaÅ‚ AI tworzÄ…c piÄ™knÄ… retrospektywÄ™ tego modelu

  • tworzenia nowych surowców, w tym surowców zapachowych; optymalizujÄ…c koszty produkcji, poszukujÄ…c rozwiÄ…zaÅ„ dobrych dla Å›rodowiska czy tworzÄ…c innowacyjne molekuÅ‚y (zdradzimy Wam sekret, że sÄ… już na rynku surowce kosmetyczne wykorzystujÄ…ce sztucznÄ… inteligencjÄ™ ;))


sztuczna inteligencja w kosmetyce

Skin minimalizm


Świadomość konsumencka się zwiększa, wybierając dany produkt szukamy potwierdzenia w wymiernych rezultatach. Bacznie sprawdzamy przeprowadzone badania weryfikujące skuteczność, certyfikaty, przejrzystość i etyczność marki. Obecnie jesteśmy w stanie zapłacić więcej za produkt, który niesie ze sobą realne korzyści. 2024 rok będzie czasem odchodzenia od obszernej półki kosmetyków do starannie dobranej gamy produktów. Nic innego jak skin minimalizm. Oczywiście dalej będzie funkcjonowała pielęgnacja kilku etapowa, ale na starannie dobranych kosmetykach. Holistyczne podejście do naszej skóry będzie jeszcze mocniej akcentowane. Z pewnością wiele marek po których tego byśmy się nie spodziewali, wypuści swoje linie suplementów wspierających naszą pielęgnację. Mniej znaczy więcej - z pewnością będzie topowym hasłem 2024 roku.


skin minimalizm


Wellbeing w kosmetyce


Trend dobrego samopoczucia tzw. wellbeing w kosmetyce widoczny jest już od kliku lat i wszystko wskazuje na to, że zostanie z nami już na dłużej (podobnie jak trend ekologiczności), każdego sezonu będzie przyjmował trochę inny kierunek. W poprzednich latach skupialiśmy się na akceptacji różnorodności i odmienności w społeczeństwie m.in poprzez tworzenie linii produktów gender i akceptacji własnych niedoskonałości. 2024 rok będzie pod znakiem "piękno ciała i umysłu", dobre samopoczucie psychiczne i wygląd fizyczny ma iść parze. Na popularności zyskuje psychodermatologia (bada związek pomiędzy naszym stanem psychicznym, a zdrowiem skóry. Nasz stan psychiczny ma szczególne znaczenie przy takich jednostkach chorobowych jak AZS więcej o tym tutaj. Marki będą oferowały kompleksowe podejście do piękna poprawiając nasz wygląd zewnętrzny oraz nasz stan psychiczny. Z pewnością pojawi się więcej produktów kosmetycznych, które będą miały poprawić jakość naszego snu. Ma on istotne znaczenie nie tylko dla kondycji naszej skóry, ale również stanu psychicznego, a coraz większa część społeczeństwa ma problemy ze snem. Surowcami kosmetycznymi idealnie wpisującymi się w ten trend są adaptogeny (co robią w kosmetyce dowiesz się z wcześniejszego artykułu) wieszczy im się powrót, aczkolwiek naszym zdaniem nie będzie jakiegoś wielkiego boomu na nie w nadchodzącym nowym roku.

Shiseido w pierwszym kwartale 2024 wypuści na rynek markę, w pełni skupioną na wellness.


wellbeing, kosmetyka, well-being

Trendy surowcowe w 2024


W nowy roku będziemy stawiać na surowce dobrze znane, tzw. hero ingredients, a mianowicie: kwas hialuronowy czy różne formy witaminy A (retinol, chociaż teraz gwiazdą głównie będzie retinal, ze względu na zmianę regulacji, więcej tutaj). Do łask wrócą peptydy ze względu na ich działanie przeciwzmarszczkowe, na którym będą skupiać się marki oraz coraz częściej przy ich "nowych" wariantach wykorzystywana jest sztuczna inteligencja. Niektóre polskie marki wyczuły już pismo nosem i wypuściły całe linie bazujące na peptydach jak Ava Laboratorium (nasze odczucia po stosowaniu tej serii znajdziesz tutaj)



Ava cosmetics aktywne peptydy









IMG_20190815_180154.jpg
IMG_0826.JPG

Cieszymy się, że do nas zajrzałeś!

Kosmos W Słoiczku powstał, aby odkryć przed Wami kosmetyczne tajemnice i przybliżyć tajniki branży chemicznej.

Z bólem serca patrzymy na propagowanie nierzetelnych informacji o surowcach czy gotowych produktach.

NaszÄ… ideÄ… jest kompetentne propagowanie wiedzy w przystÄ™pny sposób. 

 

ZachÄ™camy do odkrycia naszego „kosmicznego” Å›wiata ! :)

Bądź z nami na bieżąco

Dziękujemy

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
bottom of page