Co piszczy w trawie na 2022?!
Kiedy przyglądałyśmy się trendom na 2021 rok to prawie wszystkie były determinowane pandemią Covid-19 i skupione wokół nadziei na przyszłość. Obecny rok dobiega już końca, a jak życie zweryfikowało nasze wizje jasnego jutra, to pewnie każdy może sobie odpowiedzieć na to pytanie. A jakie trendy czekają nas na 2022 rok?
Kolor Pantone* 2022:
Very Peri to odcień fioletu. Ma on symbolizować rosnący wpływ wirtualnej rzeczywistości, otwierać nas na nowe wizje i standardy (zapewne ciągnąca się pandemia ma tym w swój spory udział). Kolor roku oczywiście będzie bardzo mocno widoczny w modzie (już widać sporo kolekcji w odcieniach fioletu),
ale i w kosmetyce kolorowej będą zapewne królowały wszelkie możliwe odcienie tego koloru. Jeśli chodzi produkty pielęgnacyjne czy myjące to tutaj mocno będzie to widoczne na opakowaniach (wszelkie produkty z bakuchiolem będą teraz mocno wpisywały się w trendy nie tylko, ze względu na sam surowiec, ale również barwę rośliny), kolorach mas czy zapachach kojarzonych z kolorem fioletowym - fiołki, śliwki, winogrona, bez, hiacynt, wisteria i wiele innych.
*Pantone to jeden z najbardziej znanych i cenionych instytów kolorystycznych na świecie, co roku ogłasza kolor, który symbolizuje zmieniającą się rzeczywistość i nastroje aspołeczne.
Digital i technologia
Wirtualny świat jeszcze nigdy nie był tak mocno obecny w naszym życiu jak teraz. Wynika to oczywiście z obecnej pandemicznej sytuacji, ale również decyzje zakupowe w dużej mierze dokonywane są już przez pokolenie Z (urodzeni po 1995), które określane jest pokoleniem cyfrowym. Marki widząc rosnący popyt
w tym segmencie zaczynają tworzyć rozwiązania cyfrowe, które m.in ułatwią nam dobór kosmetyków poprzez aplikacje określające typ naszej skóry, „przymierzanie” online w jakich odcieniach pomadki jest nam do twarzy czy po prostu skupianie się na tworzeniu filtrów, które sprawiają, że wyglądamy dobrze w aparacie. Nowy świat tik toka i filtrów (niestety) zostanie z nami i będzie się tylko rozwijał…..
Zrównoważony rozwój
Jest to jeden z najsilniej obecnych trendów, który z pewnością nie opuści nas przez najbliższe kilka lat. Korzystanie z odnawialnych źródeł, opakowania z recyklingu czy wielokrotnego użytku, stacje ponownego napełniania, ograniczanie wody w produktach i procesie produkcyjnym (waterless), ograniczanie emisji gazów cieplarnianych i wiele innych. Skupianie się na innowacyjnych rozwiązaniach, które mają na celu ochronę naszej planety widoczne jest nie tylko u producentów kosmetyków, ale również firm, produkujących surowce. Jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej świadomi zagrożeń ekologicznych i tym samym wymuszamy zmiany na całej branży. Na pewno w aspekcie ochrony naszej planety czeka nas wiele nowości.
Przejrzystość i etyka
Dla ostatecznego klienta coraz większe znaczenie ma jak powstaje produkt, dlaczego zawiera takie, a nie inne surowce. Konsument zaczyna szukać marek, które otwarcie edukują, nawiązują z nim kontakt przez wszelkiego rodzaju akcje marketingowe. Producenci zaczynają otwierać drzwi do swojego świata, pokazując proces tworzenia, informując w jakie sprawy społeczne czy środowiskowe są zaangażowani. Wypuszczenie świetnego produktu nie jest już wystarczające, trzeba być przy tym przejrzystym, otwartym i co najważniejsze budzić zaufanie finalnego klienta. Konsumenci są coraz mniej skłonni do kompromisu, lepiej wyedukowani i dość szybko potrafią wychwycić niespójność marek.
Akceptacja i self-care
Temat tolerancji, akceptacji różnorodności i odmienności w społeczeństwie jest to ostatnio bardzo głośny i jednocześnie ważny temat. Powinniśmy darzyć siebie wzajemnie szacunkiem jednocześnie mając prawdo do tego, aby nie zgadzać się ze sobą. Ważny jest jednak szacunek do samego siebie i własnego ciała. Self-care to trend, który będzie się rozwijał i powinien się rozwijać! Nasze niedoskonałości przestają być powodem kompleksów, a często mogą przerodzić się w atut. Przestajemy ukrywać piegi, a zaczynami je uwydatniać, siwe włosy to symbol dojrzałości i siły, a nie starości. Bardzo kryjące makijaże powoli robią się passe, a marki muszą wprowadzać różnorodne rozwiązania nie dyskryminując nikogo.
Well-being
Pandemia spowodowała, że na chwilę świat się zatrzymał. Ten stan rzeczy wymusił na nas, że zdecydowanie więcej czasu zaczęliśmy spędzać sami ze sobą. Mieliśmy też chwilę na refleksję i przemyślenia. Spowodowało to, że zaczęliśmy mieć bardziej holistyczne podejście do siebie samych i życia. Kosmetyki, które tylko ładnie wyglądają i posiadają interesujący zapach to nie wszystko. Produkty powinny dobrze wpływać na nasze ogólne samopoczucie, jednocześnie przynosząc korzyści dla naszego ciała, ale i umysłu. Tutaj dużą szansę na rozwój ma aromatoterapia, rytuały spa czy surowce wpływające na nasze samopoczucie (tak! Są już i takie)
Produkty do włosów
Z produktów pielęgnacyjnych to segment włosowy ma być jednym z najszybciej się rozwijających w nadchodzących miesiącach. Od wielu lat dbamy o skórę naszej twarzy i ciała, a skóra głowy była zawsze traktowana bardzo po macoszemu. Tendencja wzrostowa dla tych produktów utrzymuje się już od kilku miesięcy, jednak nie zanosi się na jej wyhamowanie. W tym segmencie możemy spodziewać się jeszcze kilku nowości bądź zyskania na popularności takich produktów jak: pre-szampon czy większą personalizację (skupienie się na rodzaju włosa).
Z haseł typowo kosmetyczno- surowcowych będą królowały:
vegan (poszukiwanie roślinnych odpowiedników popularnych surowców pochodzenia odzwierzęcego)
Probiotyki, prebiotyki - po mocnej fali mycia i odkażania konsumenci będą poszukiwali odbudowywania bariery naskórkowej
Wellbeing - stosowane przez nas produkty będą wpływały na nasze samopoczucie
Digital antipollution (ochrona naszej skóry przed niekorzystnym wpływem światła niebieskiego- artykuł tutaj). Jest to trend, który był widoczny już kilka lat temu, jednak w obliczu narastającej cyfryzacji będzie on powracał
Multifunkcyjne produkty, co zmniejszy ilość odpadów
Stosowanie innowacyjnych surowców, które nie będą miały negatywnego wpływu na naszą planetę
glam - wszechobecny błysk i rozświetlenie od kosmetyki kolorowej po pielęgnację z mieniącymi drobinkami
Comments