top of page

Trendy dla branży kosmetycznej 2023


Nowy Rok przynosi nie tylko nowe postanowienia, ale również nowe trendy. Jakich haseł i kierunków marketingowych możemy oczekiwać w 2023?!


W tym artykule znajdziecie informacje o trendach takich jak:



Kolor Pantone 2023


Kolorem roku 2023 została Viva Magenta! Ten czerwony odcień lekko wpadający w chłodny róż ma zapowiadać radosny czas, dodawać siły i energii w tych trudnych czasach.

"W dobie technologii staramy się czerpać inspirację z natury i tego, co prawdziwe. PANTONE 18-1750 Viva Magenta wywodzi się z rodziny czerwonych kolorów i jest inspirowany czerwienią koszenili, jednego z najcenniejszych, a zarazem najsilniejszych barwników naturalnych znanych na świecie. PANTONE 18-1750 Viva Magenta ponownie łączy nas z pierwotną materią. Przywołując siły natury, Viva Magenta pobudza naszego ducha, pomagając nam budować naszą wewnętrzną siłę" - mówi Leatrice Eiseman, Dyrektor Wykonawczy Instytutu Kolorów Pantone.


Kolor roku nie jest wyborem przypadkowym. Przeprowadzane są wnikliwe analizy i badanie trendów praktycznie w każdym sektorze. Do tego sprawdza się również jak ludzie reagują na poszczególne kolory i jak to wpływa na ich samopoczucie.


Jaki wpływ Viva Magenta będzie miała na rynek kosmetyków poza opakowaniami, zapachami i kosmetyką kolorową nawiązującą do tego koloru?


Viva Magenta, Pantone 2023

Energy Save


Producenci surowców i gotowych wyrobów poszukują nowych sposobów, które umożliwią im zaoszczędzenie energii podczas procesów produkcyjnych. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest stosowanie emulgatorów na zimno - kiedy fazę olejową z fazą wodną łączymy w niskich temperaturach (standardem jest ogrzewanie masy kosmetycznej) czy ogólne optymalizowanie procesów produkcyjnych aby mogły odbywać się przy jak najmniejszym koszcie energetycznym. Kolejnym pomysłem jest powszechniejsze stosowanie pełnowartościowych produktów ubocznych, które bez dodatkowych obróbek będą mogły być ponownie użyte.

Trend Energy Save konsumenci będą głównie widzieli w komunikacji, która będzie opierała się na hasłach, oszczędzamy energię o X w procesie produkcyjnym czy promowaniu zużycia mniejszej ilości wody (którą podgrzewamy przy wykorzystaniu energii) podczas używania produktu.


energy save trendy kosmetyczne


Self-care i well-being


Trend ten był widoczny również w roku 2022, gdzie głównie skupialiśmy się na akceptacji różnorodności i odmienności w społeczeństwie m.in poprzez tworzenie linii produktów gender i akceptacji własnych niedoskonałości. Po pandemicznych miesiącach zaczynamy wracać do swojego dawnego trybu życia, pełnego kalendarza, presji i stresu. Stąd self-care i wellbeing w 2023 roku będzie mocniej kierował się na wspieranie dobrego samopoczucia, a „znaczenie społeczności będzie nadal rosło po pandemii, ponieważ ludzie będą chcieli ponownie zjednoczyć się i poczuć się jej częścią. Klienci i klientki nie będą już akceptować indywidualnego podejścia do dobrego samopoczucia” jak mówi nam raport Mintela. Produkty będą tworzone w duchu holistycznym, pełnym rytuałów, gdzie pielęgnacja skupi się nie tylko na zewnętrznym aspekcie dbania o urodę, ale również o dobry sen, samopoczucie. Spodziewajmy się linii, gdzie nie tylko znajdziemy kremy do twarzy, ale również świece, odświeżacze, olejki eteryczne czy nawet suplementy.


self-care, wellbeing trendy kosmetyczne


Nowa naturalność


Orientacja na ekologiczność, naturalność, zrównoważony rozwój to hasła, które towarzyszą nam od dłuższego czasu i możemy ich oczekiwać również w trendach na kolejne lata. 2023 rok będzie bardzo mocno ukierunkowany na upcycling czyli przetwarzanie odpadów i wykorzystywanie surowców do jak tylko jest to możliwe. Zasoby naturalne się kurczą, czas więc zacząć wykorzystywać je mądrze, a surowce syntetyczne przedstawiać jako dobre i bezpieczne rozwiązania nie tylko dla człowieka, ale również dla planety. Chemia i syntetyki muszą przestać kojarzyć się pejoratywnie.


Nowa naturalność to również prosty wygląd (brak makijażu, proste fryzury), przejrzyste, proste składy, minimalizm. Opisywany przez nas clean beauty wraca na salony!


upcycling, nowa naturalność trendy kosmetyczne


Mikrobiom


Kluczem do zdrowej skóry jest zdrowy mikrobiom. Coraz więcej osób zmaga się z chorobami skóry, co zauważyli producenci nie tylko kosmetyków, ale również surowców. Produkty ukierunkowane na mikrobiom to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów. W 2023 roku możemy spodziewać się nie tylko nowych linii produktów do higieny osobistej, ale również nowych wyników badań w tej dziedzinie.


mikrobiom skóry trendy kosmetyczne

Digital i technologia


Wirtualny świat, metaverse to już nie tylko Lemowskie opisy, ale codzienność. Marki widząc rosnący popyt w tym segmencie zaczynają tworzyć cyfrowe rozwiązania, które dostarczają fizycznych doświadczeń. Online przymierzalnie ułatwiające dobór koloru podkładu czy pomadki, aplikacje do śledzenia składników kosmetycznych czy bezpieczeństwa kosmetyków jak COSMILE.

Dobrym przykładem jest też L'Oréal, który we współpracy z Ready Player Me stworzył pierwsze wirtualne stylizacje dla awatarów. Projekt ten to wynik pracy wizażystów, fryzjerów oraz artystów 3D pozwalający na wejście trendów kosmetycznych do wirtualnego świata.


digital, cyfryzacja trendy kosmetyczne

Dodatkowo możemy spodziewać mocniej widocznych haseł:

  • wspieranie bariery naskórkowej - mocny nacisk na surowce, które wspomagają i uszczelniają naszą barierę naskórkową. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej odsyłamy do artykułu - Bariera naskórkowa. Czym jest i jaki ma wpływ na stan naszej skóry?

  • nawilżenie - podstawowy etap pielęgnacji, dla każdego typu cery

  • niacynamid ( o którym pisałyśmy tutaj) może być jednym z strategicznych surowców na 2023! Jest wielozadaniowy i tolerowany przez rożnego rodzaju skóry.

  • skupienie się na konkretnych problemach skórnych - branża odchodzi już od komunikacji z klientem na zasadzie produktów dla 20+, 30+, 40+ czy 50+ nie skupiamy już się na wieku, a konkretnych potrzebach cery

  • produkty do ponownego napełniania - refill. Zyskują na coraz większej popularności nie tylko w produktach codziennego użytku jak mydła, żele, ale coraz więcej domów perfumeryjnych wypuszcza swoje topowe perfumy do ponownego napełnienia

  • produkty DIY - bardzo mocno będzie to widoczne w maseczkach czy serum do twarzy.

  • vegan - poszukiwanie roślinnych odpowiedników popularnych surowców pochodzenia odzwierzęcego

  • lokalizm - skupianie się na lokalnych markach, surowcach, rytuałach. Coraz większa globalna niepewność zwiększy ruch na pobudzenie lokalnego biznesu. Konsumenci chcą identyfikować się z markami, które lubią. Znać je, a nie tylko o nich czytać!


Commentaires


IMG_20190815_180154.jpg
IMG_0826.JPG

Cieszymy się, że do nas zajrzałeś!

Kosmos W Słoiczku powstał, aby odkryć przed Wami kosmetyczne tajemnice i przybliżyć tajniki branży chemicznej.

Z bólem serca patrzymy na propagowanie nierzetelnych informacji o surowcach czy gotowych produktach.

Naszą ideą jest kompetentne propagowanie wiedzy w przystępny sposób. 

 

Zachęcamy do odkrycia naszego „kosmicznego” świata ! :)

Bądź z nami na bieżąco

Dziękujemy

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
bottom of page